Šiandien eidama namo galvojau, kad iš esmės mūsų apsirengimą lemia keli skirtingi poreikiai kažkaip atrodyti, kurie kiekvienas traukdamas į save suformuoja galutinį rezultatą - derinuką. Tų "poreikių atrodyti" (nežinau kaip kitaip pavadinti) išskirčiau kokius penkis: 
1. Poreikis atrodyti seksualiai (vyrų akims)
  1-2. Poreikis atrodyti kietai
2. Poreikis atrodyti gražiai (moterų akims)
3. Poreikis atrodyti/jaustis patogiai (sau)
4. Poreikis atrodyti intelektualiai(orginaliai) (kitų protams)
5. Poreikis atrodyti iššaukiančiai (kad mane pamatytų)
 
Ir kalbu čia tik apie tuos derinukus, kuriuos išsirenkame neįtakojami jokių išorinių veiksnių (aprangos kodo darbui, vakarėliui ar kažkaip panašiai), kurie gimsta esant visiškai laisvei. O taip pat norėčiau pabrėžti, kad kalbu tik iš "moters kailio", nes į vyryškąjį dar nespėjau įsijausti, nors kažkas panašaus jiems irgi galioja :)  O taip pat o taip pat norėčiau pasakyti, kad rašau su šlakeliu ironijos, nereikia visko priimti labai rimtai :) 


1. Poreikis atrodyti seksualiai: 

Tai čia jau nuo žmonijos atsiradimo matyt yra šitas poreikis :D Tai susiję su instinktais, su pasąmoniniu noru rasti partnerį, pratęsti giminę ir taip toliau. Rengiamės, kad atkreipti kitos lyties dėmesį. 100% šio poreikio išraiška aprangoje yra kuomet vilkima itin mažai, pageidautina blizgančiais latekso drabužiais ir su kojų čiurnas laužančiais kablais. Turiu pastebėti, kad toks drabužių derinys tikrai atkreips dėmesį iš vyrų, tačiau visiškai nepatiks moterims. 
Labiausiai patinka taip rengtis - striptizo šokėjoms

1-2. Poreikis atrodyti kietai: 
Šis poreikis yra kaip mažoji seksualumo sesutė, nes jei apsirengi kietai, tai automatiškai apsirengi ir seksualiai. Tačiau šis seksualumas gali būti skirtas tiek vyrų akims, tiek moterų, todėl įterpiau jį tarpe šių dviejų poreikių. Kietumas moteriškoje aprangoje pasireiškia per (o keistenybe!) vyriškas detales ir atsipalaidavusį požiūrį. 100% šio poreikio išraiška būtų mergina kaubojė, mergina mafijos bosė ir mergina roko žvaigždė. Labiausiai šį stilių kelerius pastaruosius metus propagavo koks nors Balmain
Labiausiai patinka taip rengtis - Kate Moss ir visoms senių roko žvaigždžių dukrelėms

2. Poreikis atrodyti gražiai:

Šio poreikio vedamos mes rengiamės moterims. "Gražiai" šiuo atveju reiškia atitinkančiai klasikinius grožio standartus, t.y. vyras turi būti vyriškai apsirengęs, moteris turi būti moteriškai apsirengusi, tuomet jie bus "gražiai apsirengę". 100% šio poreikio išraiška būtų senojo Holivudo filmų apranga, Coco Chanel ir kitos kiekvienai babytei mylimos aprangos išraiškos formos. Elegancija ten ir visa kita. 
Labiausiai patinka taip rengtis - prezidentienėms

3. Poreikis jaustis patogiai: 

Na tikriausiai kiekvienai yra buvusi diena, kuomet prabudus tari sau "velniop viską, šiandien rengsiuos treningus". Toks patogumo poreikis atsiranda po sunkios darbo dienos, pagirių metu, puskės iš raudondvario apsilankymo metu ir t.t. Tuo metu rengiamės sau ir tik sau. Niekas neturi varžyti laisvės, versti galvoti apie tai, kokioj pozoj stovi/sėdi ir taip toliau. Žinoma, ne tik treningai suteikia tą patogumą, kartais paprasta suknelė gali suteikti visą laisvę, apie kurią taip svajojame vilkėdamos dalykinį kostiumėlį (ne tai, kad aš vilkiu juos labai, tačiau įsivaizduoju, kad užknisa :D ) 
Labiausiai patinka taip rengtis - tinginiams ir turistams

4. Poreikis atrodyti intelektualiai(orginaliai):

Šias dvi sąvokas sujungiau į vieną poreikį nes manau, jog orginalumas aprangoje reikalauja būti įvertintas protu. Jį išeina suprasti mintimis, bet ne visuomet estetiniu organu (whatever that might be). Šis poreikis aprangoje pasireiškia nestandartiniais kirpimais, įdomiomis detalėmis, netikėtomis medžiagomis. 100% šio poreikio išraiška būtų bet kas nuo Rick Owens darbų iki vėlyvosios Lady Gagos. Tiesiog tai, kas nėra viswiškai įprasta ir verčia pagalvoti "ar tai yra gražu". 
Labiausiai patinka taip rengtis - visokiems architektams/dizaineriams

5. Poreikis atrodyti iššaukiančiai(ekscentriškai):

Ekstremalus orginalumas. Nekalbu apie tą iššaukiančia aprangą, kurią dėvi merginos iš pirmojo punkto, o labiau į norą šokiruoti, sukelti neišdildomą įspūdį. Šis poreikis mus traukia prie ryškių spalvų, prie keistų raštų ir prie visko, kas nėra nei madinga, nei intelektualu, nei patogu, nei seksualu :D 100% šio poreikio išraiška būtų klouno kostiumas. Taip pat reikia atkreipti dėmesį, kad tai, kad šokiruoja mus, lietuvius, gali visiškai nejaudinti kokio New-Yorkiečio, todėl ši sąvoka yra labiau sąlyginė.
Labiausiai patinka - ekscentrikams.

Taigi kiekvieną dieną mūsų aprangą į savo šalis tampo šie 5 su puse poreikio kažkaip atrodyti ir gautas rezultatas būna tam tikras dviejų ar daugiau poreikių mišinys. Pvz. mergina norėdama atkreipti vyriškų akių dėmesį apsirengs šiek tiek seksualiai, tačiau neiššaukiančiai, kad nesusilauktų kitų merginų neapykantos. (Kaip ji balansuoja tarp šių dviejų poreikių jau yra individualus klausimas, manau yra tokių merginų, kurios mano, jos puikiai išlaiko tą pusiausvyrą, o tuo metu aplinkinės merginos mintyse ją vadina kekše. Čia jau subtilybės, skant.) Tų derinių yra begalės: gali būti, kad šiandien rengsiesi truputį seksualiai, truputį gražiai ir truputį patogiai, tačiau įtariu, kad geriausi deriniai gaunasi, kuomet patenkinami tik du poreikiai. T.y.: 50% patogumo + 50% intelektualumo (taip manau rengiasi didžioji dauguma skandinavų) atrodys gražiau nei visų 5 poreikių po truputį, nes tuomet derinukas tiesiog bus neišreikštas pakankamai. 
Savo teorijai iliustruoti paimsiu kelias pasitaikiusas nuotraukas iš Scott Schuman'o Sartorialisto
Picture
Atidengtas petys skirtas poreikiui nr. 1 patenkinti, plaukų kirpimas - intelektualiajai pusei, rankinė - kitoms moterims :)  

35% - seksualumo vyrams poreikio
35% - intelektualumo poreikio
15% - grožio poreikio
10% - ekscentriškumo poreikio

Picture
Klasikinis suknelės modelis labiausiai mielas moterų akiai, tačiau raudona spalva ir pabrėžtas liemuo, avalynė bei ranka plaukuose, o tiksliau pati šukuosena yra skirta vyrams. Rankinė prideda lašelį "kietumo". 

45% - grožio poreikio
40% - seksualumo poreikio
15% - kietumo poreikio

Picture
Nuogos kojos ir leopardinis marškinėlių raštas skirtas seksualumo poreikiui malšinti (kodėl gyvūnų raštai asociuojami su seksualumu paklauskit iliuminatų), juodos-baltos ir aukso derinys - duoklė Chanel estetikai, tai reiškia moterims, o vyriško modelio batai, akiniai ir šortai - kietumui. Nieko intelektualiai galvą laužančiai ekscentriško šiame derinyje nėra. 

40% - seksualumo poreikio
40% - grožio poreikio
10% - kietumo poreikio
10% - patogumo poreikio

Picture
Trumpi plaukai is spalvų derinys yra visiški poreikio apsirengti intelektualiai pavyzdžiai. Čia jie dar pamaišyti su klasikine estetika todėl siunčia žinutę moterims - "gražu". 

10% - seksualumo poreikio
35% - patogumo poreikio
40% - intelektualumo poreikio
15% - grožio poreikio


Picture
Kieta! :D 

50% -  seksualumo poreikio
50% - kietumo poreikio

Tai štai kaip įsivaizduoju, kas motyvuoja žmones rengtis vienaip ar kitaip kiekvieną dieną. Jei manote, kad kažką pamiršau, į kažką neatsižvelgiau, būtinai parašykite apie tai komentaruose. Norėčiau savo teoriją pildyti ir tobulinti, nes aprangos pasaulis tikrai nėra toks paprastas kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio, o Jūs man padėtumėte jį suprasti. 


Categories: Pamąstymai
You might also like: 

Apie orginalumą

 


Comments

07/01/2012 5:23am

Visiška tiesa! Labai įžvalgiai ir tiksliai tiksliai:)
Patiko gale apžvelgti derinukai, pati dabar savyje bandysiu vis kažko detalę įžvelgti!!:)

Reply



Leave a Reply

    Follow on Bloglovin

    categories:

    All
    Beige
    Black
    Diy
    Floral
    Grey
    Grunge
    Jeans
    Jewelry
    Leather
    Navy Blue
    Neon
    Olive Green
    Pamąstymai
    Pink
    Plastic
    Portraits
    Renginiai
    Skinny
    Sparkly
    Sporty
    White
    Yellow

    Check them out:

    Instagram